فهرست بستن

احساس سیری بیشتر با استفاده از میوه ها | سبزیجات

احساس سیری بیشتر با به کار گیری میوه ها

بعضی میوه ها  می تونن شما رو سیر کنن و احساس سیری در شما بسازن می خوایم در ادامه مطلب بعضی از اونا رو به شما معرفی کنیم بهتره در میان وعده های خود از این میوه ها استفاده کنین می تونین واسه رسیدن به تناسب اندام هم این مواد خوراکی رو در برنامه غذایی تون بذارین.

اگه می خواین بشقابتان رو با غذاهای خوب پر کنین، ما اینجا هستیم که به شما کمک کنیم! در ادامه، فهرستی از ۱۰ میوه و ۱۰ سبزی سیرکننده ارائه شده که بر مبنای فیبر و محتوای آب شون رتبه بندی شدن. پس، دفعه بعد که به بازار رفتید از فهرست زیر خرید کنین تا هم یه غذای خوب بخورین و هم از شر اضافه وزن تون خلاص شید.

اول، سراغ میوه ها میریم. این میوه ها سیرکننده ترین گزینه های موجود هستن:

۱۰. گیلاس

فیبر: در هر ۱۰۰ گرم (۱۲ دانه)، ۲ گرم

محتوای آب: ۸۲٪

گیلاس با ۸۷ کالری در هر فنجون، به غذای شما طعم ترش و شیرینی می بخشه. این میوه خوشمزه پر از پتاسیمه. یه فنجون گیلاس ۳۰۶ میلی گرم مواد معدنی داره که برابر مواد معدنی موجود تو یه موز کوچکه.

۹. توت فرنگی

فیبر: در هر ۱۰۰ گرم (۰.۶ فنجون بریده شده)، ۲ گرم

محتوای آب: ٪

توت فرنگی علاوه بر اینکه یه میوه سیرکننده س، یه منبع بزرگ پلی فنول هستش که به کاهش وزن کمک کرده و از جمع شدن سلولای چربی در بدن جلوگیری می کنه. تحقیقات نشون داده که خوردن میوه هایی که رنگشون قرمزه، با کم شدن سطح هورمون استرس، یا کورتیزول،به کاهش سطح استرس در شما کمک می کنه.

۸. سیب (با پوست)

فیبر: در هر ۱۰۰ گرم، ۲.۴ گرم

محتوای آب: ۸۵.۵٪

سیب یکی از میوه هاییه که به آسونی خورده می شه. شما می تونین از این میوه در وعده های غذایی جور واجور استفاده کنین. خوردن سیب در وعده صبحونه به خوراک شما شیرینی خاصی می بخشه.

۷. بلوبری

فیبر: در هر ۱۰۰ گرم (۰.۷ فنجون)، ۲.۴ گرم

محتوای آب: ۸۴٪

بلوبری هیچوقت به عنوان یه میان وعده کامل شناخته نشده؛ با این حال، اگه دوست دارین بین تماشای تلویزیون چیزی بخورین، پیشنهاد می کنیم که سراغ بلوبری برید. این میوه محتوای آب زیادی داره و خوردن اون بین تماشای تلویزیون ضرر چندانی نداره.

۶. موز

فیبر: در هر ۱۰۰ گرم (تیکهای کوچیک)، ۲.۶ گرم

محتوای آب: ۷۵٪

اسم موز با میمونا پیوند خورده؛ با این حال، این میوه یکی از بهترین مواد غذایی واسه کسانیه که میخوان شکمی صاف و تخت داشته باشن. خوردن موز شما رو از تنقلات بی ارزش بی نیاز کرده و محتوای آب و فیبر موجود در اون از احتباس آب و نفخ جلوگیری می کنه.

۵. زغال اخته

فیبر: در هر ۱۰۰ گرم (۱ پیمانه)، ۳.۶ گرم

محتوای آب: ۸۷.۳٪

تا وقتی که نوع شیرین شده اش یعنی همون مربا رو مصرف نکنین، زغال اخته یه انتخاب هوشمندانه هستش. فیبر و آب موجود در این میوه شما رو تا یه مدت سیر نگه می داره و از مصرف کالری اضافی جلوگیری می کنه. هم اینکه، نقش زیادی در پیشگیری از سرطان داره.

۴. شاه توت

فیبر: در هر ۱۰۰ گرم (۰.۷ فنجون)، ۵.۳ گرم

محتوای آب: ۸۸٪

شاه توت پر از آنتی اکسیدان بوده و بیشتر از هر میوه دیگری فیبر داره. هر فنجون شاه توت نصف نیاز روزانه شما به ویتامین C رو تامین می کنه. خوردن شاه توت با کم شدن سطح کورتیزول، از جمع شدن چربی در بدن جلوگیری کرده و مانع از چاقی می شه.

۳. تمشک

فیبر: در هر ۱۰۰ گرم (۰.۸ فنجون)، ۶.۵ گرم

محتوای آب: ۸۶٪

تمشک پر از آب و فیبره؛ هم اینکه، کالری و قند کمی داره. یه فنجون تمشک تنها ۸۴ کالری و ۵ گرم قند داره. این میوه واسه کسائی که دنبال یه برنامه غذایی کم کربوهیدرات هستن، یه گزینه عالی حساب می شه.

۲. خرما

فیبر: در هر ۱۰۰ گرم (۴ عدد)، ۶.۷ گرم

محتوای آب: ۲۱٪

هر دانه خرما ۶۶ کالری و ۱۶ گرم قند داره؛ از این رو، جای تعجب نداره که آدمایی که رژیمای لاغری رو دنبال می کنن از این خوراکی بیخیال میشن. اما واقعا لازم نیس واسه کاهش وزن از این خوراکی صرف نظر کنین. خرما علاوه بر کالری زیادی که داره، از ۰.۵ گرم پروتئین و ۲ گرم فیبر برخورداره.

۱. آووکادو

فیبر: در هر ۱۰۰ گرم (۰.۷۵ فنجون)، ۶.۷ گرم

محتوای آب: ۷۳٪

حتما می پرسین مگه آووکادو از خونواده سبزیجات نیس؟ جواب منفیه! آووکادو سیرکننده ترین میوه هست که پر از فیبر بوده و هر وعده اون، ۲۵ درصد از نیاز روزانه شما به فیبر رو تامین می کنه.

منبع: خبرپزشکی

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *