فهرست بستن

احساس سیری را با این روشها تجربه کنید! | بیماری

: احساس سیری رو با این روشها تجربه کنین!

یکی از مشکلات افراد دچار چاقی و اضافه وزن، احساس گرسنگی و داشتن اشتهای زیاده. واسه نابود کردن اشتها روشای مختلفی هست که از اون جمله به روشای پزشکی در این مورد میشه اشاره کرد. اما باید دونست این روشای جراحی مشکلات بعدی دارن. ما در این مطلب به روشهایی واسه نابود کردن یا دست کم کاهش اشتها رو واسه شما کاربران عزیز در نظر گرفتیم که با امید به اینکه مورد استفاده تون قرار گیرد. با ما همراه باشین.

چیجوری اشتهای مون رو کاهش بدیم؟!

: احساس سیری رو با این روشها تجربه کنین!

<>

۱٫ با سیب دوست باشین

سیب یه میوه ترد، آبدار و کم کالریه که نمیشه اونو ندیده گرفت. تحقیقات نشون می‎ دهد خوردن یه سیب قبل از خوردن غذا، مقدار کالریای دریافتی از اون وعده غذایی رو کم می کنه. این مسئله در مورد میوه های دیگه هم صدق می کنه. یه سوپ کم کالری و پر سبزی یا یه سالاد کم کالری هم به شما کمک می کنه کالری کمتری دریافت کنین. جولینا هور متخصص تغذیه گیاهی و نویسنده کتاب «راهنمای رژیم غذایی گیاهی» عقیده داره که انتخاب مواد غذایی سالم به شما کمک می کنه. واقعا وقتی یه سیب یا یه ظرف سالاد قبل از غذا مصرف می کنین، معده خود رو با یه غذای کم کالری پر می کنین که جای غذاهای پرکالری رو میگیره و می تونین تا یه مدت سیر بمونین.

۲٫ آجیل بخورین اما زیاده روی نکنین

ترکیب کامل فیبر، پروتئین و چربی موجود در شکلای جور واجور آجیل به شما احساس سیری و رضایت می بخشه و کمک می کنه که در وعده های غذایی خود کالری کمتری استفاده کنین. شما می تونین هر روز یه مشت آجیل بخورین. بادام فوق العاده س، اما اگه عاشق کاشو یا بادام زمینی هستین، می تونین این آجیلا رو جانشین کنین.

۳٫ از خوراکیای تُرد استفاده کنین

چوب شور و چیپس در این پیشنهاد حساب نیستن چون اونقدر کالری دارن که به عنوان یه وعده غذایی حساب شن. پیشنهاد ما اینه که سبزیجات ترد بجوید تا پیغام سیری به مغزتون برسه. جویدن سبزیجات ترد مانند هویج و کلم کمی زمان میبره. هم اینکه، این سبزیجات آب زیادی دارن و یه خوراکی کم کالری حساب می شن. وقتی در حال جویدن غذا هستیم، به مغزمون زمان می دیم که با ارسال سیگنالایی به بدن نشون بده که مواد غذایی در راهند. وقتی این روند شروع می شه، سریع تر احساس سیری می کنیم. خوردن غذاهایی که به جویدن بیشتری نیاز دارن، احساس سیری رو تضمین می کنن.

۴- مایعات بدون کالری بخورین

بعضی وقتا، تنها وقتی احساس تشنگی می کنیم که واقعا به آب نیاز داشته باشیم. تشنگی می تونه باعث احساس گرسنگی شه، درحالی که شاید فقط به کمی مایعات نیاز دارین. وقتی تشنه نباشین به احتمال زیاد دیرتر احساس گرسنگی می کنین. تلاش کنین به اندازه نصف وزن خود در اندازه پوند( هر پوند برابر ۴۵۳ گرمه) آب بخورین و مثلا اگه ۱۵۰پوند وزن دارین، ۷۵پوند در روز آب بخورین. وقتی آب می خوریم، حجم معده زیاد می شه. این افزایش حجم قابل توجه بوده و باعث می شه که کمتر غذا بخوریم. شما می تونین لیوان آب خود رو با چیزایی مثل آبلیمو بخورین تا طعم و مزه بهتری بده.

آب بهترین سم زدا واسه بدنه. اگه ورزش می کنین یا در مناطق گرم و خشک زندگی می کنین، آب بیشتری بخورین. چای سبز، مشکی، سفید و دمنوشای گیاهی هم گزینه های مناسبی هستن، چون شما رو از شکلای جور واجور مریضی ها محفوظ نگه می دارن و کالری زیادی ندارن. تا حالا شنیدین که ورزشکاران به اندازه ۱۰پوند در هفته وزن کم می کنن؟ کلی چوی، نویسنده کتاب «شکم تخت در ۷روز با چای» عقیده داره که افراد لاغراندام سر نوشیدن چای قسم می خورن!

۵٫ بشقابای بزرگ رو کنار بذارین

وقتی صحبت از سالم غذا خوردن و موندن در راه کاهش وزن به میان میاد، چگونگی چیدمان مواد غذایی پیش چشماتون اهمیت خاص ای پیدا میکنه. معمولا مقدار مواد غذایی مصرفی به اندازه بشقاب بستگی داره. وقتی بشقاب بزرگ انتخاب می کنین، واسه پرکردن اون شوق بیشتری دارین و غذای بیشتری باید در ظرف بریزین. پس، یه بشقاب کوچیک تر به طور طبیعی باعث می شه که غذای کمتری بخورین.

اینطوری، وقتی بشقاب خالی شد می تونیم تصمیم بگیریم که گرسنه هستیم یا نه و اگه هستیم، دوباره چقدر غذا بکشیم. می تونین ذره ذره و در بشقابای کوچیک غذا بخورین تا همه چیز تحتِ کنترل تون باشه. اگه به این فکر هستین که بشقاب سالادتان رو کوچیک تر کنین، بهتره بقیه چیزها رو هم در نظر بگیرین. همیشه از ظروف کوچیک تر استفاده کنین و نوشابه های بدون کالری خود رو در لیوانای کوچیک تر بخورین. این کار باعث می شه احساس کنین که بیشتر از نیازتون غذا و نوشیدنی مصرف کردین.

۶٫ روی فیبر تمرکز کنین

فیبر به واسطه آبی که داره، حجم خیلی از معده رو اشغال می کنه؛ از این رو، با ارسال سیگنالایی به مغز به شما احساس سیری می بخشه، پس می تونین با مصرف مواد غذایی پر از فیبر، کالری کمتری استفاده کنین و سیر بمونین. تموم شکلای جور واجور سبزیجات، میوه ها، حبوبات، غلات، آجیل، دانه ها، گیاهان و ادویه جات پر از فیبر سیرکننده هستن. اما مراقب فیبرهای مضر باشین! بعضی خوراکیای شامل فیبر مانع از کاهش وزن می شن.

۷٫ پیاده روی هم لازمه؟

بهتره کمی به نمایشگر کامپیوتر و چشمون تون استراحت بدین و قدم بزنین؛ همه می دونن که هوای تازه تاثیر زیادی بر ذهن آدم داره. بهتره پیاده روی سریع یا نرمش کنین. این کار به جریان پیدا کردن خون در عضلات کمک کرده و احساس گرسنگی رو هم برطرف می کنه. هم اینکه با پیاده روی می تونین کالری بیشتری بسوزونین و به لاغری و تناسب اندام خود کمک کنین.

۸٫ با سالاد کاهو شروع کنین

شروع کردن وعده غذایی با یه اشتها آور سبک باعث کاهش احساس گرسنگی می شه؛ مگه اینکه بخواین با نون شروع کنین که بیشتر شما رو گرسنه نگه می داره. بیشتر وقتا وقتی پشت میز غذا می شینیم، بزرگ ترین و بهترین انتخاب ممکن رو سفارش می دیم. اما پیشنهاد می شه قبل از سفارش غذای اصلی یه بشقاب سالاد سبزیجات بخورین تا سطح قند خون بدن تون متعادل شه. وقتی سطح قند خون به تعادل برسه، دیگه پرخوری نمی کنین. تلاش کنین از مواد غذایی بدون ارزش غذایی که شما رو گرسنه نگه می دارن، دوری کنین.

۹٫ تست گرسنگی رو انجام بدین

کارشناسان تغذیه می گن اگه واسه خوردن سیب یا کرفس اشتها ندارین، اصلا گرسنه نیستین. گرسنگی حقیقی باعث می شه که جفت و جور گزینه های خوب ممکن جلوه کنه. پس، قبل از شروع غذا این تست گرسنگی رو به کمک سیب انجام بدین. با این کار، می تونین احساس گرسنگی واقعی خود رو شناسایی کنین و غذا بخورین.

۱۰٫ از حواس دیگرتون هم استفاده کنین

احساس سیری به حواس شما بستگی نداره، بلکه از چیزی که می بینین هم تاثیر قبول می کنه. نشونه های چشمی با اشتهای شما در رابطه هستن، به خاطر همین دیوید زینچنکو، خالق کتاب «این رو بخور و اونو نخور!» پیشنهاد می کنه پس از هر وعده غذایی یه شمع رو روی میز خاموش کنین. این کار باعث می شه مغزتون به زمان شروع و پایان هر وعده غذایی عادت کنه.

۱۱٫ اگه شک دارین، به قانون SSFV فکر کنین

SSFV مخفف سوپ، سالاد، میوه و سبزیجات است. طبق این قانون، قبل از شروع هر وعده غذایی یا در آخر اون بهتره یکی از این خوراکیا رو بخورین، اگه فکر می کنین هنوزم جا دارین. آب موجود در این مواد غذایی کمک می کنه که سیر شید. غذاهای جفت و جور شده از این مواد، در بالاترین جایگاه غذاهایی قرار دارن که نقش سم زدایی دارن، پس تا حدامکان تلاش کنین در زندگی روزمره خود از این قانون پیروی کنین!

اول از همه مواد پروتئینی بخورین

بعضی تحقیقات نشون میدن که انرژی دریافتی از پروتئینا سیر کننده تر از پروتئینای دریافتی از کربوهیدرات یا چربیه. تلاش کنین مرغ و ماهی خود رو قبل از دست زدن به کربوهیدراتای موجود در بشقاب بخورین! یه غذای گیاهی جفت و جور کنین که پر از پروتئین باشه.

پورتال رنگی _ احساس سیری رو با این روشها تجربه کنین!

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *