فهرست بستن

احساس سیری و جلوگیری از پرخوری با خوردن این آجیل ها | تغذیه سالم

احساس سیری و جلوگیری از پرخوری با خوردن این آجیلا

احساس سیری و جلوگیری از پرخوری با خوردن این آجیلا

تغذیه

مقدار پروتئین، فیبر و چربی بعضی آجیلا منتهی به احساس سیری و جلوگیری از پرخوری می شه.

گردو: یکی از این آجیلا هستش. گردو دارای بالاترین سطح اسیدهای آلفا لینولنیک بوده و خطر دچار شدن به بیماریای قلبی رو کم می کنه. هم اینکه تحقیقات گذشته نشون دادن که خوردن تعداد کمی گردو در روز خطر دچار شدن به بیماریای زوال عقل رو در هر سنی کم می کنه و حافظه رو بهتر کنه.

بادام هندی: شامل مقادیر زیادی روی، مس و منیزیمه و به داشتن سیستم ایمنی سالم، تقویت عضله و استخون و بهبود کارکرد سیستم عصبی مرکزی کمک می کنه. هر اونس بادام زمینی برابر ۳۰ گرم، شامل ۱۵۷ کیلو کالریه یعنی چیزی حدود ۱۸ بادام هندی.

بادام: شامل فیبر زیادیه و تحقیقات گذشته نشون دادن زنائی که به طور منظم ۱ تا ۱.۵ اونس بادام در اواسط صبح مصرف می کنن، ناهار و شام کمتری رو میل می کنن. هر اونس بادام برابر ۱۶۴ کیلو کالریه یعنی ۲۳ بادام.

پسته: شامل کاروتنوئیدها مانند بتاکاروتن، لوتئین و زیگزانتینه که به بهتر شدن بینایی کمک می کنه. آنتی اکسیدان های موجود در پسته خواص ضد التهابی داره که ممکنه خطر دچار شدن به بیماریای طولانی رو کم کنه. پسته هم اینکه ویتامین ای و ترکیبات فنولی داره. هر اونس پسته ۱۵۹ کیلوکالری داره و این برابر ۴۹ پسته س.

بادام زمینی: شامل رسوراترول، ماده مربوط به کاهش خطر دچار شدن به بیماریای قلبی، سرطان و مریضی طولانی کلیه است. ۸ گرم بادام زمینی شامل مقادیر بسیار بالای پروتئینه و بهترین منبع آرژنین یه اسید آمینه حساب می شه که می تونه به کاهش فشار خون کمک کنه.

هر اونس بادام زمینی یعنی ۳۹ عدد، ۱۶۱ کیلوکالری داره.

.

منبع : pezeshk.us

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *