فهرست بستن

“احتمال بارداری خود را افزایش دهید! | تغذیه سالم”

مطمئنا هر خانمی آرزو داره روزی مادر شه. اگه واسه حامله  شدن تلاش میکنین، باید بدونین کدوم مواد غذایی احتمال باروری شما رو زیاد میکنه یعنی، باید با غذاهایی که بارداری رو تقویت میکنن، آشنا شید.

غلات

هیچ لزومی نداره واسه کاهش وزن خود قید کربوهیدراتها رو بزنین. فقط کافیه انتخاب عاقلانه ای داشته باشین! کربوهیدراتهای مرکب به شکل برنج قهوه ای، جو دو سر و نون غلات در دسترس شمان و هیچ مشکلات داغون کننده ای بر قند خون یا انسولین بدن ندارن. خوراکیهایی که موجب بهبود کارکرد انسولین در بدن می شن میتونن احتمال بارداری رو زیاد کنن.

پروتئینای گیاهی

پروتئین با اصل گیاهی مانند حبوبات، لوبیا و بادام زمینی برخلاف پروتئینای حیوونی مثل گوشت قرمز و گوشت ماکیان، خاصیت باروری دارن. حبوبات هم اینکه پر از آهن هستن و توان باروری رو زیاد می کنن. قرار نیس گیاه خوار شید اما پیشنهاد میکنیم مصرف پروتئینای حیوونی رو محدود کنین.

لبنیات پرچرب

ممکنه به فکرتون نرسیده باشه که شیر، بستنی و لبنیات پرچرب هم بتونن توان بارداری رو زیاد کنن اما تحقیقات نشون میدن خانمهایی که زیاد از این خوراکیها استفاده میکنن، در مقایسه با اونایی که لبنیات بدون چربی یا کم چرب می خورن مشکلات کمتری در مورد تخمک گذاری دارن. مهمتر اینکه اجناس لبنی پر از کلسیم هستن و کلسیم یکی از مواد لازم واسه باروریه. شما می تونین روزانه یه وعده لبنیات بخورین اما زیاده روی در مصرف لبنیات پرچرب پیشنهاد نمیشه.

میوه ها و سبزیای تازه

اجناس تازه همیشه واسه بارداری به درد بخور هستن. میوه ها و سبزیای تازه شامل آنتی اکسیدان بوده و واسه تولیدمثل سالم لازمند. هم اینکه، میوه هایی مانند پرتقال و دیگه مرکبات، سبزیهای سبز و توت فرنگی شامل فولیت هستن. لازمه قبل از اون که به فکر بچه دار شدن بیفتید، فولیت رو به اندازه کافی در برنامه غذایی خود بذارین. کمبود فولیت می تونه خام شدن نوزاد رو به دنبال داشته باشه.

چربیای سالم

چربیای تک غیر اشباع و پلی غیراشباع و اسیدهای چرب امگا ۳ در گروه چربیای سالم قرار می گیرن. این چربیها حساسیت انسولین رو بالا برده و باروری رو تقویت میکنن. مغزهای خوراکی، آووکادو، تخمه کدو حلوایی، ماهی سالمون و کنجد و ساردین منابع خوبی از چربیهای به درد بخور هستن. هم اینکه می تونین میل خود به مصرف غذاهای کنسرو شده که پر از چربیهای ترانس و اشباعه رو کم کنین.

شما با ترکیب موارد فوق می تونین خوراکیای خوشمزه ای جفت و جور کنین. ترکیب غذاهای فوق موجب شدید شدن خاصیت بارورسازی اونا میشه. مثلا شما می تونین ماهی سالمون رو به همراه آووکادو استفاده کنین. اضافه کردن مغز بادام به مالت موجب خوشمزه تر شدن صبحونه شما میشه. در آخر می تونین علاوه بر جفت و جور یه غذای خوشمزه، از افزایش توان بارداری هم بهره مند شید.

جفت و جور و جمع آوری : گروه سلامت پرداد /

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *