فهرست بستن

احساس استرس می کنید؟ این عادت ساده سلامتی شما را تضمین می کند | بیماری

: احساس استرس می کنین؟ این عادت ساده سلامتی شما رو تضمین می کنه

تابه حال آرزو کردین که کاش بتونین خود رو از اثرات منفی استرس دور نگه دارین؟ 

هر کسی که امروزه زندگی می کنه شایدً می دونه که استرس بر رفتار، خلق وخو و سلامت فیزیکی ما اثر داغون کننده میذاره. به گفته کلینیک مایو، استرس می تونه به بیماریایی چون سردرد، مشکلات خواب، درد قفسه سینه، بدرفتاری، اضطراب، افسردگی و مصرف الکل و مواد مخدر ختم شه. درواقع، سازمان بهداشت جهانی امروزه استرس کاری رو یه مشکل اپیدمیک در قرن بیست ویکم می دونه.

شاید بشه استرس رو از زندگی روزانه دور کرد، اما میشه خود رو از اثرات داغون کننده اون محفوظ داشت. در ادامه با بنیتا همراه باشین.

یه مطالعه تازه منتشرشده در مجله «پزشکی و علوم در ورزش و تمرین» به چگونگی اثر تناسب اندام بر استرس افراد در محیطای کاری نگاه میندازه. محققان در این مطالعه اندازه تناسب اندام، شاخصای قلبی وعروقی، مثل: فشارخون، شاخص توده بدنی (BMI)، تری گلیسیرید، کلسترول و قند خون ۲۰۰ کارمند سوئدی رو بررسی کردن. بعد از اونا خواستن تا احساس الان خود از استرس رو اعلام کنن.

جواب این کارمندان سوءظن محققان رو تأیید کرد؛ آدمایی که احساس استرس بیشتری رو اعلام کرده بودن دارای خطر بیماریای قلبی عروقی بیشتر بودن و آدمایی که استرس کمتری در اون لحظه داشتن در وضعیت فیزیکی بهتری به سر می بردن. محققان حتی تونستن فرق استرس در میان کارمندان با سطح آمادگی جسمی بالا، متوسط و پایین رو هم تشخیص بدن. پروفسور مارکوس گربر، مسئول انجام این آزمایش از دانشگاه بازل، عقیده داره که این یافته ها بسیار ارزشمنده، چون این اتفاق وقتی اتفاق افتاده که ما در جامعه از سطح استرس بالایی بهره مند بوده و کمتر ورزش می کنیم، اما باید اندازه ورزش خود رو افزایش بدیم. این یافته ها هم اینکه می تونن در پیدا کردن راه های درمان ممکن واسه مشکلات مربوط به استرس موثر باشن.

پروفسور گربر پیشنهاد می کنه که هممون یه جور از ورزش رو در دستور کار خود بذاریم و دست کم دو ساعت و نیم در هفته واسه انجام اون وقت بذاریم. ما می تونیم به انجام ورزشای هوازی مثل پیاده روی سریع، وقتی که واسه خرید بیرون میریم و یا تمرینای بدن سازی انجام می دیم یا وقتی که در حال تماشای تلویزیون هستیم، بپردازیم. واسه رسیدن به بهترین نتیجه میشه از ورزشای ذهنی و یوگا هم بهره مند شد. یوگا نه فقط به تناسب اندام ما کمک می کنه، بلکه در کاهش استرس هم موثره. ۱۰ دقیقه ورزش یوگا در طول روز به کاهش استرس کمک کرده و سیستم دفاعی بدن شما رو تقویت می کنه. واسه مطالعه بیشتر به سراغ مطلب ۸ مزیت انجام روزانه ورزش یوگا برید.

    مقالات در رابطه

  • ۸ نشونه استرس بیشتر از اندازه که خودتون هم خبر ندارین

  • هضمی سالم تر با کنترل سطح استرس خود

  • با این ۵ قانون روانشناسان، زندگی راحت تری دارین

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *