فهرست بستن

احساس بد که پس از پرخوری بوجود می آید | رژیم غذایی

احساس بد که پس از پرخوری ایجاد میشه 

وقتی پرخوری می کنین و بیشتر از اندازه غذا می خورید,واقعا احساس بدی به شما دست میده و لحظاتی آرامش داخلی واقعا از شما سلب می شه. اینجا ۷ راه حل ساده هست اگه شما تعجب کنین که هنگام پرخوری و احساس مریضی چیکار کنین هم اینکه راه هایی رو در نظر داشته باشین

که عادات غذا خوردن سالم رو پس از پرخوری بسازه. بیشتر از نصف آمریکاییا اعتراف می کنن که دست کم بعضی وقتا پرخوری داشتن این معمولاً در تعطیلات یا مناسبتای خاص اتفاق میفته.وقتی که خیلی از مواد غذایی فوق العاده خوشمزه در دور و بر هست و شما پرخوری می کنین نه فقط شما مقدار زیادی کالری دریافت می کنین

بلکه احساس پری و حتی بدبختی می کنین چه کاری انجام بدین وقتی که شما پرخوری می کنین؟ به جای ساعتا انتظار واسه هضم در معده و راحت شدن چند راه حل ساده هست که شما می تونین در خونه امتحان کنین.

وقتی که شما پرخوری و احساس مریضی دارین چیکار باید کرد؟

۱. نوشیدن مقداری چای گیاهی

هر دو چای گل بابونه و ریشه کاسنی می تونه به ریلاکس شدن شما و دستگاه گوارش شما کمک کنه اونا به طور طبیعی بدون کافئین هستن پس به شما به هر روش آسیب نمی زنه کاسنی دارای عطر و طعم مثل به دانه های قهوه بو داده داره و به هضم کمک می کنه کاسنی هم اینکه می تونه

در نوشیدنیای گرم جانشین قهوه، یافت شه اگه شما در شب پرخوری دارین شما می تونین چای بابونه رو واسه خواب شبونه آروم رو بخورین.

۲. راه رفتن

پیاده روی بعد از شام یکی از بهترین کارهاییه که شما می تونین انجام بدین احتیاجی نیس که این ورزش شدید باشه اما باید مواد غذایی در حال حرکت از راه دستگاه گوارش رو سرعت بخشه این یه جانشین به مراتب بهتر از یه اسپرسوه که هیچ اثری در هضم نداره.

۳. نعناع رو امتحان کنین

نعناع رو بعد از شام واسه این هدف امتحان کنین چون ناراحتی معده، گاز، حالت تهوع رو آرامش میده و هم اینکه باعث نفس تازه شما می شه چای نعناع یه جانشین خوب واسه حرکت نزولی مواد غذاییه نعناع یه ماده شیمیایی منتشر می کنه که ممکنه اسفنکتر مری رو گشاد کنه که دلیل برگشت اسید معده و افزایش التهاب و سوزش سر دل می شه.

۴. از شراب دوری کنین

وقتی که شما احساس پری و مریضی دارین ممکن شراب رو پیشنهاد کنن در واقع شراب دلیل پف کردن، و به داشتن احساس گاز کمک می کنه فروکتوز به وسیله باکتری در روده بزرگ شکسته شده و از راه روده کوچیک عبور کرده و دلیل آزاد شدن گاز می شه.

۵. قرص شارکول فعال شده بخورین

شارکول فعال چیزیه که تقریباً در هر خونواده هست و واسه خیلی از چیزها خوبه ناراحتی معده یکی از مسائل کلی س که می تونه حل کنه قرصای جویدنی یا پودر رو انتخاب کنین یه قاشق مربا خوری از پودر رو تو یه لیوان آب یا آب میوه هم بزنین

شارکول فعال هیدروژن در گاز شکم رو خنثی و بوی ناخوشایند رو نفی می کنه و هم دلیل جذب سموم در بدن می شه اما اگه شما در حال مصرف داروهای قلب هستین با دکتر خود مشورت کنین.

۶. از ملین دور بمونین

یه اعتقاده که بعضی از افراد در مشکلات غذا خوردن یه ملین می خرن و پس از یه وعده غذایی بزرگ واسه سرعت هضم و نابود کردن نفخ استفاده می کنه دلیل آوردن غلط با این تئوری اینه که یه ملین در کار تخلیه روده بزرگ موثره و درست بعد از یه وعده غذایی، هنوز مواد غذایی هم در معده س

و روند گوارش در حال کاره پس اون از راه روده کوچیک به کولون سفر می کنه و وقتی مواد هضم شده به کلون رسید ملین موثره.

۷. داروهای بدون نسخه پزشکی رو استفاده کنین

راه حلای واسه نابود کردن گاز و نفخ هست سایمتیکون عامل بزرگ در میون این داروها هستش که عبور حبابای گاز رو راحت تر می کنه داروی بدون نسخه (OTCs) شامل سایمتیکون شامل Mylicon، ضد گاز Alka-Seltzer و گاز Xه.

تجارب افراد در مورد اون چیزی که هنگام پرخوری انجام میدن

واسه من، پیاده روی بعد از پرخوری بهترین چیز است اگه چای گیاهی دوست دارین تلاش کنین یه فنجون بخورین و بعد پیاده روی کنین.یه لیوان آب رو با یه نصف قاشق چای خوری جوش شیرین هم زده و بخورین اون باعث آروغ زدن می شه که شما پس از اون احساس بسیار بهتر شدن دارین خوردن نوشابه زیادتر از اندازه باعث استفراغ می شه.

واسه من یه تیکه آب نبات زنجبیل موثره زنجبیل بدون این دست اون دست کردن معده منو حل و فصل می کنه من به آرومی روز بعد می خورم زیادتر از اندازه کمک می کنه.من کشف کردم که خوردن یه تیکه میوه آناناس، سیب و یا شاید انبه واقعاً به هضم من کمک می کنه آنزیمای گوارشی در میوه، به خصوص بروملین موجود در آناناس خوب هستن من تلاش کردم هم اینکه سرکه سیب طبیعی بخورم اما اون واسه نوشیدن چیز قویه.

پس از برگشت از پرخوری چیکار باید انجام بدین

حالا که میدونید وقتی پرخوری و احساس مریضی چه باید بکنین شما باید بدونین که پرخوری اثر منفی بر سلامت دستگاه گوارش شما داره اینجا چیزیای می گن که شما می تونین واسه ایجاد عادات غذا خوردن سالم رعایت کنین.

۱. قبول و آرامش

هرکی بعضی وقتا نیاز به یه درمان داره چون روش غذا خوردن مناسب سخته اگه شما یه روز در غذا خوردن زیاده روی می ورزید و به خود آسیب نمی زنید و یا احساس می کنین که هیچ تلاشی انجام نمی دین فقط قبول کنین که یه روزه اما فردا شما زود به راه بر می گردید بسته به اندازه و ساختار بدن، شما نیاز به مصرف حدود ۳۵۰۰ کالری واسه افزایش یه پوند چربی بدن دارین.

۲. حجم وعده ها رو کاهش و وعده های غذایی کوچیک بخورین

این کار خوبی نیس که یه عده غذایی رو ترک کنین وسپس وعده های غذایی دیگه رو پرخوری کنین ترک یه وعده غذا باعث گرسنگی می شه که ممکنه دوباره منتهی به پرخوری شه روز خود رو با یه صبحونه جامد، مانند جو دوسر، میوه و نون تست سبوس دار شروع کنین

خوردن یه وعده غذایی در اواسط روز با سبزیجات و پروتئین بدون چربی معقوله خوردن یه شام سبک می تونه خیلی راحت هضم قبل از خواب کمک کنه میوه های تازه و یه تیکه نون تست سبوس دار با مارگارین یه انتخاب خوبه اگه شما باید میان وعده در بین وعده های غذایی بخورین سبزیجات خام و یا مقدار کمی از آجیل یا میوه های خشک رو انتخاب کنین.

۳. خودتون رو وزن نکنین

روز بعد از پرخوری خودتون رو وزن نکنین چون وزن شما ممکنه بالاتر باشه چون نمک اضافی در تموم مواد غذایی که شما خوردین باعث می شه آب بدن شما حفظ شه تلاش کنین فقط در روزای جمعه بعد از اینکه دوره نقاهت بعد از پرخوری رو گذراندید خودتون رو وزن کنین.

۴. دفتر خاطرات غذایی روزانه داشته باشین

یه دفتر خاطرات مفصل واسه هر لقمه که به دهن شما میره داشته باشین این شما رو از رخنه کالری اضافی آگاه می کنه.

.

منبع :gahar.ir

جمع آوری به وسیله بخش رژیمای لاغری ، رژیمای چاقی سایت آکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *