فهرست بستن

احساس خستگی با سبک تغذیه ای اشتباه | تغذیه سالم

احساس خستگی با سبک تغذیه ای اشتباه

 

بعضی عادات روزانه و سبک زندگی می تونن باعث خستگی و بی حوصلگی ما شن وقتی بی خوصله میشین یا حس و حال انجام کاری رو ندارین ببهتره به خورد و خوراک خود توجه کنین سراغ قهوه و نوشیدنیای کافئین دار نرید دلیل خستگی جسمی و روانی شما می تونین تغذیه نادرست شما باشه پس تلاش کنین اونو برطرف کنین .

بعضیا فکر می کنن با خوردن قهوه می تونن احساس خستگی و تنبلی رو جبران کنن. اما رفتارها و عادات بدی هستن که باعث این تنبلی و خستگی زیادتر از اندازه می شن و باید جلوی اونا رو گرفت.

  • اگه ناهارتان رو پشت میز کار یا در بین انجام دادن کاراتون می خورید، عجیب نیس که احساس خستگی و بی حوصلگی شدید داشته باشین. ۲۰ دقیقه در فضای آزاد و سرسبز بودن، حتی بیشتر از ورزش کردن یا دوستی اجتماعی، می تونه باعث تقویت انرژی شما شه. اگه غذاتون رو در فضای آزاد بخورین، این تقویت انرژی خیلی بهتر می شه. اگه هم چاره ای ندارین که میز کارتون رو ترک نکنین، می تونین در فضای اتاق کارتون از تصاویر و منظره های سرسبز طبیعت استفاده کنین.

  • اگه خیلی زیاد یا خیلی کم موز، دانه کدو تنبل، آجیل، لوبیا سبز و ماهی تن می خورید، سیستم انرژی بدن تون رو دچار مشکل می کنین. این خوراکیا و غذاها، منیزیم خیلی زیادی دارن که واسه تامین انرژی بدن حیاتی هستن. اگه خیلی کم از اینا استفاده کنین، دچار خستگی جسمی و روانی میشین. اگه هم زیادتر از اندازه بخورین، با شل شدن عضلات مواجه میشین. پس بهتره به اندازه متعادل از این خوراکیا بخورین و واسه اطمینان با دکتر متخصص درباره این موضوع مشورت کنین.

  • مدتیه که رژیمای غذایی بدون کربوهیدرات، محبوبیت زیادی پیدا کردن، اما این رژیما واسه وضعیت انرژی بدن مناسب نیستن. بدن و مغز آدم به کربوهیدرات سالم و استاندارد به عنوان سوخت اصلی و مهم نیاز داره. تحقیقان نشون میدن که رژیمای غذایی بدون کربوهیدرات یا با کربوهیدرات کم، باعث خستگی بیشتر و کاهش انگیزه واسه فعالیت می شه. به کار گیری کربوهیدراتای طبیعی مثل سیب زمینی شیرین، غلات سبوس دار و میوه ها خیلی بهتر از کربوهیدرات اجناس فرآوری شده.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *