فهرست بستن

احساس خستگی مداوم و عادات غذایی غلط | رژیم غذایی

مجموعه: رژیم درمانی

احساس خستگی همیشگی و عادات غذایی غلط

 مصرف گوشت قرمز رو واسه دو بار در هفته در رژیم غذایی تون در نظر بگیرین

 

احساس خستگی همیشگی، یه جور عکس العمل بدن واسه ذخیره انرژی در مواقعیه که انرژی لازم و مورد نیازش رو دریافت نمی کنه. از طرف دیگه، این حالت باعث می شه که متابولیسم بدن شما ضعیف تر بکنه و شک نداشته باشین کسائی که می خواهند وزن شون رو کم کنن، از همچین چیزی خوششون نمی آید. اینجا ۶ عادت غلط غذایی که به خستگی دامن می زنه و باعث می شه شما انرژی کمتری در طول روز داشته باشین، بیشتر معرفی شده:

 

حذف وعده های غذایی:

خیلی از آدمایی که برنامه های کاهش وزن رو دنبال می کنن، تصمیم به قطع کالری از رژیم غذایی می گیرن. محققان کلینیک مایو اخطار میدن که گرسنه موندن بیشتر از ۴ ساعت بین وعده های غذایی منتهی به افت قند خون و احساس فرسودگی و خستگی می شه. عوضش یه رژیم غذایی سالم همراه با در نظر گرفتن میان وعده ها و خوراکیای سرپایی به درد بخور از جمله میوه ها و سبزیجات فیبردار، از ایده های کاهش وزن موفق با داشتن ذخیره انرژی در بدنه.

 

تکیه زیادتر از اندازه به قهوه:

قهوه با اینکه واسه داشتن صبحی سرحال تر و دور از بی حسی خوبه اما اگه مصرف اون مخصوصا موقع بعد از ظهر هم ادامه یابد، اثر برعکس روی خستگی داره. پس تلاش کنین به جای اضافه کردن قهوه به منوی بعد از ظهر، مواد غذایی و نوشیدنیای شامل انرژی بیشتر و سالم تر رو در نظر بگیرین.

 

عادت غلط غذایی به خستگی دامن می زنه و باعث می شه انرژی کمتری داشته باشین

 

دوری کامل از گوشت قرمز:

اینکه می گن مصرف همه چیز باید در حد میونه روی باشه، در مورد گوشت قرمز هم صدق می کنه و قبل از این که از مصرف اون به طور کامل دوری کنین، باید این نکته رو بدونین که گوشت قرمز منبع بسیار به درد بخور از آهنه؛ ماده معدنی که کمبود اون در بدن منتهی به کاهش اکسیژن رسانی به خون و ایجاد خستگی و ضعف می شه. مصرف گوشت قرمز رو واسه دو بار در هفته در رژیم غذایی تون در نظر بگیرین.

 

دوری کامل از مصرف مواد قندی:

درسته که باید از منابع مخفی و رو قند حتی در مواد غذایی بسته بندی شده و منجمد دوری کرد اما دوری کامل از مواد قندی حتی میوه های شامل قند طبیعی منتهی به کاهش سطح انرژی و تجربه خستگی و ضعف می شه.

 

کاهش مصرف کربوهیدراتا:

درسته که کربوهیدراتای ساده و قندهای پردازش شده خطر دچار شدن به دیابت رو زیاد می کنن ولی صرف نظر کردن از مصرف تموم کربوهیدراتا هم منتهی به احساس خستگی و خواب آلودگی می شه. یه رژیم غذایی موفق باید شامل کربوهیدراتای پیچیده و غنی از فیبر باشه. کربوهیدراتای ساده مانند آرد و شکر سفید، باعث افزایش سریع قند در خون می شن. این افزایش سریع قند، همون لحظه احساس خوبی رو واسه یه مدت کوتاه به ما می بخشه اما پس از مدت کوتاهی، اندازه قند خون دوباره پایین اومده و خستگی بیشتری رو احساس می کنیم. اما کربوهیدراتای پیچیده دارای فیبرهای غذایی خاصی هستن که افزایش سریع قند خون رو کاهش میدن و در حفظ انرژی بالای بدن بسیار تاثیردارن. بهتره از برنج و غلات سبوس دار، کوینولا، بلغورو نون سبوس دار استفاده کنین.

 

دوری از مصرف صبحونه:

شما ممکنه این عادت رو داشته باشین که هر روز با نوشیدن یه فنجون قهوه خونه رو ترک کنین و این کار باعث احساس خواب آلودگی در اواسط روز و اواخر بعد از ظهر می شه. یه ایده خوب، آزمایش وضعیت تغذیه شما موقع صبحه. یه صبحونه به درد بخور باید شامل مواد پروتئینی و کربوهیدراتای پیچیده واسه تعادل قند خون و ثبات انرژی در تموم طول روز باشه. اینجور رژیمی بر سیستم گوارشی سنگین نبوده، به آرومی هضم می شه، سطح قند خون رو حفظ کرده و در عین حال سیر کننده س.

 

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *