فهرست بستن

احساس خواب آلودگی پس از خوردن این غذاها | رژیم غذایی

احساس خواب آلودگی پس از خوردن این غذاها

احساس خواب آلودگی پس از خوردن این غذاها 

غذاهایی هستن که به آدم حالت خواب رو القا می کنن و بهتره که از خوردن اونا در اوقات وسط روز دوری کنیم تا واسه کار کردن احساس خواب آلودگی نداشته باشیم. واسه هممون پیش اومده که بدون این دست اون دست کردن بعد از غذا احساس می کنیم نیاز به خواب داریم. دلیلش هم می تونه خستگی بعد از یه روز کاری سخت باشه

اجناس لبنی

در میان اجناس لبنی پنیر سخت بیشترین تاثیر خواب آور رو داره چون شامل مقدار زیادی کلسیمه.

بادام

بادام پر از تریپتوفانه. آمینو اسید تریپتوفان تولید ملاتونین که به هورمون خواب معروفه می کنه. علاوه بر این بادام پر از منیزیمه که تنشای عضلانی رو کاهش داده و احساس خواب آلود میده.

موز

شکر، پتاسیم و منیزیم یافت شده در موز باعث می شه تریپتوفان به آسونی وارد مغز شده و ایجاد احساس خواب بیاری کنه.

گردو

گردو تریپتوفان کمتری نسبت به بادام داره اما منبع ملاتونینه. تحقیقات نشون داده که گردو سطح این هورمون رو در خون زیاد کرده و ایجاد احساس خواب آلودگی می کنه.

گیلاس

گیلاس شامل مقدار زیادی ملاتونینه. خوردن یه مشت گیلاس تازه شاید زیاد تاثیری نداشته باشه اما خوردن یه لیوان آب گیلاس در کوتاه ترین زمان احساس خواب آلودگی میده.

چای بابونه

بابونه پر از گلیسینه. گلیسین آمینو اسیدیه که تاثیر آروم بخش داره و عضلات و سیستمای عصبی رو آروم می کنه. با خوردن یه فنجون چای بابونه می تونین چشما رو باز نگه داشته و به چیزای مهمی در زندگی تمرکز کنین.

تخمه کدو

تخمه کدو علاوه بر تریپتوفان شامل مقدار زیادی منیزیم و زینکه. این محتویات تاثیر آروم بخش دارن و به سختی بعد از خوردن تخمه کدو می تونین در مقابل چرت زدن مقاومت نشون بدین.

برنج سفید

برنج سفید شامل شاخص قند خون بالاییه و ۳ تا ۴ ساعت بعد از خوردن اون باعث ایجاد احساس خواب آلودگی می شه.

ماهی

اسیدهای موجود در این ماهیا تولید ملاتونین رو بالا می بره و سطح هورمون استرس رو در خون کم می کنه. تنها احساسی که بعد از خوردن این ماهیا دارین اینه که دلتون می خواد بخوابین.

.

منبع :gahar.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *