جستجوی مقالات فارسی – بررسی عملکرد مدیران مدارس متوسطه شهر ستان شیراز با استفاده از ارزشیابی ۳۶۰درجه- قسمت ۶۸

۲۷/۴

۶۸/۰

۰۳/۰

**۲۷/۴۰

۴۶۳

۰۰۰/۰

P≤۰۵/۰* P≤۰۱/۰**
بررسی نتایج ارائه شده در جدول شماره ۴ـ۲۰ در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد تصمیم گیری بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه از دیدگاه مدیران مافوق، مدیران (خود ارزیابی)، همکاران و زیردستان، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۲۷/۴۰=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه مدیران مافوق، مدیران (خود ارزیابی)، همکاران و زیردستان، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد تصمیم گیری بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در حد عالی می‌باشد. از سوی دیگر نتایج نشان دهنده آن است که از دیدگاه مدیران مافوق، مدیران (خود ارزیابی)، همکاران و زیردستان، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد تصمیم گیری بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در مؤلفه‌های «توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات برای تصمیم گیری در اجرای امور را دارد.» (۲۶/۳۵=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «با داشتن اطلاعات کافی، تصمیم گیری می‌کند.» (۱۹/۳۳=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «تصمیم گیری به هنگام می‌کند (در مواقعی که لازم است).» (۶۶/۳۲=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «در تصمیم گیری از مشورت و نظرات افراد دیگر استفاده می‌کند.» (۵۳/۲۹=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) و «توانایی تفکر و عمل به شیوه‌ای بدیع دارد و از ایده‌های جدید در تصمیم گیری استقبال می‌کند.» (۳۳/۳۱=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) در حد عالی ارزیابی شده است.
۴-۴) عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد سازماندهی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه چگونه است؟
به منظور پاسخ به سوال شماره ۳-۴ پژوهش مبنی بر ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد سازماندهی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه، پس از تدوین و اجرای میدانی ابزار پژوهش، تحلیل انجام شده پیرامون این سوال در قالب ارائه شاخص‌های آماری توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد و خطای انحراف استاندارد) و نیز نتایج تحلیل‌های آماری استنباطی (آزمون تی تک نمونه‌ای) به تفکیک دیدگاه چهار گروه ۱) مدیران مافوق، ۲) مدیران (خود ارزیابی)، ۳) همکاران و ۴) زیردستان و همچنین در مجموع دیدگاه چهار گروه مذکور، طی جداول شماره ۴ـ۲۱ تا ۴ـ۲۵ ارائه گردیده است.
۴-۴-۱) از دیدگاه مدیران مافوق عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد سازماندهی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه چگونه است؟
به منظور پاسخ به سوال شماره ۱-۳-۴ پژوهش مبنی بر ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد سازماندهی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه از دیدگاه مدیران مافوق، پس از تدوین و اجرای ابزارهای پژوهش، تحلیل انجام شده پیرامون این سوال در قالب ارائه شاخص‌های آماری توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد و خطای انحراف استاندارد) و نیز نتایج تحلیل‌های آماری استنباطی (آزمون تی تک نمونه‌ای[۱۰۱]) در جدول شماره ۴ـ۲۱ ارائه گردیده است.
جدول شماره۴ـ۲۱ : شاخص‌های توصیفی و نتایج آزمون تی تک نمونه‌ای مربوط به بررسی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد سازماندهی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه از دیدگاه مدیران مافوق

ردیف مؤلفه تعداد میانگین انحراف استاندارد خطای انحراف استاندارد T df Sig
۱ ترتیب و توالی امور و وظایف را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که رسیدن به اهداف را، آسان می‌کند. ۸۸ ۹۳/۳ ۸۹/۰ ۰۹/۰
دانلود متن کامل پایان نامه در سایت jemo.ir موجود است