دسته بندی علمی – پژوهشی : بررسی عملکرد مدیران مدارس متوسطه شهر ستان شیراز با استفاده از ارزشیابی …

بررسی نتایج ارائه شده در جدول شماره ۴ـ۲۱،در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد سازماندهی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه از دیدگاه مدیران مافوق، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۴۷/۱۲=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه مدیران مافوق، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد سازماندهی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در حد عالی می‌باشد. از سوی دیگر نتایج نشان دهنده آن است که از دیدگاه مدیران مافوق، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد سازماندهی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در مؤلفه‌های «ترتیب و توالی امور و وظایف را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که رسیدن به اهداف را، آسان می‌کند.» (۷۷/۹=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «از طریق روش‌های رسمی و غیر رسمی سعی می‌کند در سازمان یکپارچگی ایجاد کند.» (۵۵/۱۱=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «وظایف مهم و غیر مهم را در اجرای فعالیت‌ها، تفکیک می‌کند.» (۴۸/۱۰=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «امور را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده را تسهیل می‌کند.» (۳۶/۱۲=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «توانایی هماهنگی با سایر افراد به منظور دستیابی به اهداف گروه را دارد.» (۶۴/۱۰=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) و «از منابع موجود استفاده‌ی بهینه می‌کند.» (۹۸/۹=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) در حد عالی ارزیابی شده است.
۴-۴-۲) از دیدگاه مدیران (خود ارزیابی) عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد سازماندهی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه چگونه است؟
به منظور پاسخ به سوال شماره ۴ـ۴ـ۲، پژوهش مبنی بر ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد سازماندهی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه از دیدگاه مدیران (خود ارزیابی)، پس از تدوین و اجرای ابزارهای پژوهش، تحلیل انجام شده پیرامون این سوال در قالب ارائه شاخص‌های آماری توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد و خطای انحراف استاندارد) و نیز نتایج تحلیل‌های آماری استنباطی (آزمون تی تک نمونه‌ای[۱۰۲]) در جدول شماره ۴ـ۲۲ ارائه گردیده است.
جدول شماره ۴ـ۲۲ : شاخص‌های توصیفی و نتایج آزمون تی تک نمونه‌ای مربوط به بررسی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد سازماندهی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه از دیدگاه مدیران (خود ارزیابی)

ردیف مؤلفه تعداد میانگین انحراف استاندارد خطای انحراف استاندارد T df Sig
۱ ترتیب و توالی امور و وظایف را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که رسیدن به اهداف را، آسان می‌کند. ۹۰ ۵۷/۴ ۵۶/۰ ۰۵/۰ **۷۰/۲۶ ۸۹ ۰۰۰/۰
۲ از طریق روش‌های رسمی و غیر رسمی سعی می‌کند در سازمان یکپارچگی ایجاد کند. ۸۹ ۵۲/۴ ۵۸/۰ ۰۶/۰ **۶۱/۲۴